Det finns någon där ute som vill sälja ditt skräp

Redan ute och julklappsshopar? Eller känner du någon som fyller år? Creatables utvecklar produkter från spillmaterial. Skräp, helt enkelt.

 

Men sicket fint skräp det blir!

 

krok från skräp

 

Ikväll var jag på Pecha Kucha, för vilken gång i ordningen vet jag inte, men jag blir sällan besviken och alltid inspirerad av dessa kvällar. Det bjöds på många skratt och en hel del inspiration. Kanske var Creatables presentation det som pysslaren i mig gick igång på mest.

Som gammal Ikean känner jag igen konceptet, att ta tillvara på material från hela tillverkningsprocessen, skillnaden är att Creatables företagsidé är att ta vara på det andra företag inte vill ha. Det här gillar jag verkligen!

 

Bild: Creatables.org


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0