Plastic fantastic – färgglad förvaring

Ordning och reda är kanske inte det folk förknippar med mig direkt. Jag är en jävel på att städa när det inte längre finns någon utväg - och fasen så fräscht det blir. Men hur länge håller jag det tiptop? Hmm... Jag tror att det beror på att jag inte investerar tillräckligt mycket i bra, smart och kanske framförallt f ä r g g l a d förvaring.
Lumme by Marimekko smart och färgsprakande förvaring.
Marimekkos "Lumme"-askar.

möbelmässan i vintras bländades jag av Marimekkos stora nyhet - och nu såg jag att de äntligen finns i butik. Perfekt för nötter, frön och annat matlagningsplock i köket, eller varför inte gem och post-itlappar vid skrivbordet?
Apropå ordning och reda, så är just Ordning & reda, Bookbinders, IKEA (såklart) och Granit mina favoriter när det gäller smart förvaring. Nu när jag snart har tid (?) ska det verkligen bli just ordning och reda här hemma. And I'm gonna keep it that way ;)
Bild:AÖ

Kommentarer
Postat av: Renata

Amen. May the force be with you :)

När man har insett att enda rätta vägen är ordning och reda lär man nog hålla det också.

"Lumme"-askarna ser fina ut att ha även i badrummet.

2010-05-19 @ 23:54:43
Postat av: Anonym

Javisst! Bra idé - måste dock rensa ut lite där först... hmm.. I see a pattern :)

2010-05-21 @ 23:13:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0